استفاده از لوله پلیمر یزد برای احداث برج های دوقلو در کیش!

ما سنتز گام به گام اجسام پلیمری دقیق برنامه ریزی شده توسط یک لوله DNA سه بعدی را که از یک کاشی DNA دو بعدی معمولی تبدیل شده است.

به عنوان یک الگوی زیستی دقیق برای پلیمریزاسیون رادیکال انتقال اتم توصیف می کنیم فضای داخلی کاتالیزوری لوله DNA برای سنتز یک پلیمر الهام گرفته از زیستی، پلی دوپامین، مورد استفاده قرار گرفت.

مهندسی سه بعدی نانومواد با کنترل دقیق بر اندازه‌ها، شکل‌ها و قابلیت‌ها مظهر فناوری نانو با کاربردهای گسترده از علم مواد تا پزشکی شخصی‌سازی شده است.

از منظر مولکولی، تشکیل اوریگامی DNA و استراتژی‌های مرتبط 1 برای برنامه‌ریزی عملکردها با موقعیت‌یابی مطلق، حتی در سال‌های آینده نیز یک فناوری بی‌رقیب باقی می‌ماند.

با این وجود، به عنوان یک ماده مستقل، DNA پلی آنیونی کم‌درخشش است، زیرا معمولاً برای پایدار ماندن هیدرولیتیکی به ترکیبی از بافرهای تقویت‌شده Ca 2 + / Mg 2 + نیاز دارد.

2انتقال اطلاعات ساختاری اریگامی DNA به مواد پلیمری، دسترسی به معماری‌های سه بعدی بی‌سابقه‌ای از ویژگی‌های مواد سفارشی‌شده و احتمالاً بهبود پایداری در مقایسه با داربست اوریگامی DNA را فراهم می‌کند.

از نظر روشی، لوله پلیمر یزد  یک ظهور نانوتکنولوژی DNA و به‌ویژه تکنیک «اریگامی DNA» با طراحی به کمک رایانه پشتیبانی می‌شود.

در نتیجه، نانو اجسام DNA دقیق بین 20 تا 100 نانومتر را می‌توان با انعطاف‌پذیری تقریباً نامحدود ایجاد کرد.

4 این مزیت قابل توجه با قابلیت تعیین هر موقعیت مشخص در معماری سه بعدی برای تغییرات بیشتر ترکیب می شود، که بنابراین هسته برنامه ریزی در مقیاس نانو را نشان می دهد.

لوله

با استفاده از این اصول، طیف گسترده ای از کاربردهای بیوتکنولوژیکی از جمله سیستم های آبشاری چند آنزیمی، 5 حامل دارو، 6 و کانال های یون مصنوعی 7 توسعه یافته اند.

علاوه بر این پیشرفت های بیوتکنولوژیکی، تاثیر اوریگامی DNA در شکل دادن به ارگانیک 8و نانومعماری معدنی 9 نیز به طور فزاینده ای مورد بررسی قرار گرفته است.

در این ارتباط، ما یک لوله پلیمر یزد را به‌عنوان یک چارچوب سه‌بعدی پایدار تعیین می‌کنیم تا رشد درجا پلیمرهای مختلف را به صورت متعامد هدایت و الگوبرداری کند.

با تزئین سطح بیرونی لوله DNA با آغازگرهای پلیمریزاسیون رادیکال انتقال اتم (ATRP)، یک معماری قالبی از طریق پلیمریزاسیون با اتصال عرضی به دست آمد.

 

به عنوان اثباتی از مفهوم برای نشان دادن مهندسی سه بعدی، ما فضای داخلی را با چند بخش کاتالیزوری مبتنی بر DNA (DNAzyme) به عنوان مکان‌های واکنش برای پلیمریزاسیون اکسیداتیو دوپامین، کاربردی می‌کنیم.

با انجام این استراتژی ها به ترتیب، ما تطبیق پذیری اوریگامی DNA را به عنوان یک پلت فرم برای اعمال کنترل متعامد بر روی هر دو شکل و اجزای مقطع یک نانوساختار نشان می دهیم.