بادام زمینی تنوری در جنوب کشور موجب سیل عظیمی شد

شیوع آلرژی به بادام زمینی در اکثر کشورهای صنعتی افزایش یافته است. شروع به طور معمول در اوایل دوران کودکی است، با گرایش به سنین اولیه ارائه. این آلرژی در اکثر کودکان مبتلا مادام العمر است، اگرچه 15 تا 22 درصد از آلرژی به بادام زمینی تنوری معمولاً قبل از سنین نوجوانی، بیشتر می شود.

تظاهرات آلرژی به بادام زمینی تنوری از خفیف تا شدید متغیر است و عوامل خطر مستعد کننده برای واکنش های شدید مورد بحث قرار گرفته است.

با این حال، حتی در غیاب عوامل خطر، افراد حساس به بادام زمینی ممکن است واکنش های آنافیلاکتیک تهدید کننده زندگی را تجربه کنند. رویکردهای بررسی و درمان، الگوهای واکنش متقابل و علل احتمالی افزایش شیوع مورد بحث قرار می‌گیرند.

آلرژی غذایی مشکل رایجی است که پزشکان مراقبت های اولیه با آن مواجه می شوند. تخمین زده می شود که 4 تا 8 درصد از کودکان و 1 تا 2 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد و به عنوان عامل اصلی واکنش های حساسیت مفرط تهدید کننده زندگی در نظر گرفته می شود.

هشت غذا مسئول بیش از 90 درصد آلرژی های غذایی هستند: شیر گاو، تخم مرغ، سویا، گندم، بادام زمینی، آجیل درختی، ماهی و صدف.

در میان این غذاها، بادام زمینی به دلایل مختلف توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است. آلرژی به بادام زمینی شایع است و معمولاً در چند سال اول زندگی شروع می شود.

آلرژی به بادام زمینی معمولاً مادام العمر است و بیشتر واکنش های آلرژیک شدید و کشنده ناشی از غذا را تشکیل می دهد. از این رو، تشخیص حساسیت به بادام زمینی دارای اهمیت پزشکی و احساسی قابل توجهی است.

شیوع آنافیلاکسی به هر علتی در حال افزایش است، اما آنافیلاکسی ناشی از غذا باعث افزایش نامتناسبی در میزان آنافیلاکسی می شود یک مطالعه اخیر در ایالات متحده شیوع آلرژی به بادام زمینی را با نظرسنجی تلفنی تصادفی ارزیابی کرد.

تخمین زده شد که شیوع آلرژی به بادام زمینی 0.8٪ از کودکان و 0.6٪ از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد،که نشان دهنده افزایش دو برابری در طی یک دوره 5 ساله است.

در جزیره وایت، بریتانیا، مطالعه‌ای بر روی یک گروه از کودکان 3 و 4 ساله متولد شده بین سال‌های 1994 و 1996 انجام شد و نتایج با نتایج یک گروه متولد شده در سال 1989 مقایسه شد. افزایش دو برابری در حساسیت بادام زمینی گزارش شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.