استفاده از چسب شیشه ای در تابستان سبب آتش سوزی شد

چسب به عنوان زمین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نیاز به حرارت دادن قطران در طول تولید آن دارد. بازیابی این قطران مستلزم تغییر شکل پوست درخت غان با استفاده از گرما، در فرآیندی به نام پیرولیز است.

اولین ارجاعات به چسب شیشه ای در ادبیات تقریباً در سال 2000 قبل از میلاد ظاهر شد سوابق تاریخی بیشتری از استفاده از چسب از دوره 1500 تا 1000 قبل از میلاد یافت شده است. آثار این دوره شامل نقاشی هایی است.

که عملیات چسباندن چوب و تابوت ساخته شده از چوب و چسب در مقبره شاه توت عنخ آمون را به تصویر می کشد سایر مصنوعات مصر باستان از چسب حیوانی برای چسباندن یا لمینیت استفاده می کنند.

تصور می‌شود که چنین لایه‌کاری چوب برای کمان و مبلمان عمر آنها را افزایش داده و با استفاده از چسب‌های مبتنی بر کازئین (پروتئین شیر) انجام شده است. مصریان باستان همچنین خمیرهای مبتنی بر نشاسته را برای چسباندن پاپیروس به لباس و گچ از مواد پاریس مانند ساخته شده از گچ کلسینه ساخته بودند.

از 1 تا 500 بعد از میلاد یونانیان و رومی ها سهم زیادی در توسعه چسب ها داشتند. روکش چوب و خیاطی توسعه یافت، تولید چسب های حیوانی و ماهی تصفیه شد، و سایر مواد مورد استفاده قرار گرفت.

خمیرهای مبتنی بر تخم مرغ برای چسباندن برگ‌های طلا با ترکیبات طبیعی مختلف مانند خون، استخوان، پوست، شیر، پنیر، سبزیجات و غلات استفاده می‌شد یونانی ها استفاده از آهک را به عنوان ملات شروع کردند در حالی که رومی ها با مخلوط کردن آهک با خاکستر آتشفشانی و ماسه توسعه ملات را بیشتر کردند.

این ماده که به سیمان پوزولانی معروف است در ساخت کولوسئوم رومی و پانتئون استفاده شد رومی ها همچنین اولین مردمی بودند که از قیر و موم زنبور عسل به عنوان درزگیر و درزگیر بین تخته های چوبی قایق ها و کشتی های خود استفاده کردند.