با استفاده از سری جدید نایلون حبابدار متالایز دیگر نگران اسباب کشی نباشید

روکش حباب دار یک ماده پلاستیکی شفاف انعطاف پذیر است که برای بسته بندی اقلام شکننده استفاده می شود. نیمکره های پر از هوا (حباب ها) با فاصله منظم و بیرون زده برای اقلام شکننده محافظت می کنند.

در سال 1957، دو مخترع به نام‌های آلفرد فیلدینگ و مارک شاوانس در تلاش بودند تا یک کاغذ دیواری پلاستیکی سه بعدی بسازند. اگرچه این ایده شکست خورده بود.

اما آنها دریافتند که نایلون حبابدار متالایز ساخته اند می تواند به عنوان مواد بسته بندی استفاده شود Sealed Air توسط فیلدینگ در سال 1960 تأسیس شد.

اصطلاح “حباب بسته بندی” متعلق به Sealed Air Corporation است، اما به یک علامت تجاری عمومی تبدیل شده است نام محصولات مشابه شامل بسته حباب، بسته بندی حباب هوا، بسته بندی حباب و آئروپلاست است.

حباب هایی که برای اجسام شکننده یا حساس بالشتک ایجاد می کنند، معمولاً در اندازه های مختلف موجود هستند، بسته به اندازه جسم در حال بسته بندی و همچنین سطح محافظت از بالشتک مورد نیاز است.

ممکن است چندین لایه برای ایجاد عایق ضربه و لرزش مورد نیاز باشد، در حالی که یک لایه ممکن است به سادگی به عنوان یک لایه محافظ سطح استفاده شود بسته بندی حبابدار نیز برای تشکیل برخی از انواع پاکت نامه استفاده می شود.

نایلون

پوشش حباب دار اغلب از فیلم پلی اتیلن (پلی اتیلن با چگالی کم) با یک طرف شکلی که به یک طرف صاف چسبانده می شود تا حباب های هوا را تشکیل دهد.

برخی از انواع روکش حباب دار دارای لایه مانع نفوذ کمتری هستند تا عمر مفید بیشتری داشته باشند و در برابر از دست دادن هوا در خلاء مقاومت کنند.

قطر حباب ها می تواند به اندازه 6 میلی متر (0.24 اینچ) تا 26 میلی متر (1.0 اینچ) یا بیشتر باشد تا سطوح بیشتری از جذب شوک را در طول حمل و نقل فراهم کنند. رایج ترین اندازه حباب 1 سانتی متر است.

علاوه بر درجه حفاظت موجود از اندازه حباب‌های هوا در پلاستیک، خود ماده پلاستیکی می‌تواند برخی از اشکال محافظت را برای جسم مورد نظر ارائه دهد.

به عنوان مثال، هنگام حمل و نقل قطعات و قطعات الکترونیکی حساس، نوعی پوشش حباب دار استفاده می شود که از پلاستیک ضد الکتریسیته ساکن استفاده می کند که بار استاتیک را از بین می برد.

در نتیجه از تراشه های الکترونیکی حساس در برابر الکتریسیته ساکن محافظت می کند که می تواند به آنها آسیب برساند.

یکی از اولین استفاده‌های گسترده از پوشش حباب‌دار در سال 1960، با ارسال رایانه‌های جدید IBM 1401 به مشتریانی که اکثر آنها قبلاً هرگز این بسته‌بندی را ندیده بودند، رخ داد.

در سال 2015 Sealed Air طرح “iBubble Wrap” را عرضه کرد که حباب های آن به صورت نواری به هم متصل شده اند. این اجازه می دهد تا بسته بندی به صورت صاف به خرده فروشان ارسال شود.

حدود 1/50 فضای حمل و نقل را اشغال می کند، که می توانند قبل از استفاده از آن برای بسته بندی، آن را با یک پمپ هوا باد کنند ارتباط بین جیب‌ها به این معنی است که حباب‌های روی iBubble Wrap نمی‌توانند “پاپ” شوند.