با استفاده از نخود قرمز در سقز می توانید رشد استخوان خود را تضمین نمایید!

بسیاری از کودکان در برابر خوردن غذاهای گوشتی مقاومت می کنند، اما نخود سرشار از ویتامین است، به خصوص که سرشار از ویتامین ها و پروتئین است که برای رشد و تکامل استخوان های کودکان مفید است.

اگر می خواهید کودکان غذای گوشتی را مطیعانه بخورند، ساده ترین راه نخود قرمز در سقز را له کنید که به راحتی خورده می شود و «تغذیه» دارد و بچه ها حتماً آن را دوست خواهند داشت.

سیر یا رب کنجد را اضافه کنید که می توان از آن برای غوطه ور کردن نان برای خوردن استفاده کرد و طعم دیگری را به ارمغان آورد طعم جدید، روش های همیشه در حال تغییر غذا خوردن، پدر و مادر، بیایید آن را سریع انجام دهیم!

نخود

نخودها را حدود 1 ساعت در آب با دمای اتاق خیس کنید و کفی که در حین خیساندن جدا می شود را بردارید.

یک فنجان آب اضافه کنید و نخود را بپزید و کفی که از پختن به وجود می آید را از بین ببرید.
نخود و روغن زیتون را در مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا آماده مصرف شود.
اگرچه قد را عمدتا ژنتیک تعیین می کند اما تا پس فردا نیز می توان آن را افزایش داد.دوران رشد زمان مناسبی برای افزایش قد کودکان است و یکی از راه ها مصرف پروتئین کافی است.

در حال حاضر کودک در مهدکودک به 1000 کیلو کالری در روز نیاز دارد و 10 تا 20 درصد کالری روزانه برای پروتئین کافی است.

برای کودکانی که گوشت دوست ندارند، حبوبات بیشتری مانند نخود مصرف کنند که می تواند مکمل پروتئین نیز باشد.
نخود حاوی 20 درصد پروتئین، مشابه گوشت، منبع غنی فیبر رژیمی است و دارای مقادیر زیادی ویتامین A، C، D، E و K و همچنین مواد معدنی کمیاب مانند منگنز، مس و روی است.
نخود حاوی آهن است که می تواند سطح هموگلوبین را بهبود بخشد؛ منیزیم و پتاسیم می توانند فشار خون را کنترل کرده و سلامت استخوان ها را حفظ کنند.
به جای نخود از لوبیاهای دیگری نیز می توان استفاده کرد، اما خمیر لوبیا تهیه شده از نخود نرم تر و نرم تر است.
روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب مهم است و ترکیب آن به نسبت اسید لینولئیک (امگا 6) به اسید لینولنیک (امگا 3) بسیار نزدیک به شیر مادر است که برای میلین کردن رشته های عصبی و رشد مغز در نوزادان مفید است.