خودکشی پسر بچه ۱۰ ساله با سیم کابل سه فاز در اصفهان خبرساز شد!

به تمام سیم هایی که هر روز استفاده می کنید فکر کنید سیم ها بخش بزرگی از زندگی ما هستند، حتی اگر همیشه متوجه آن نباشیم.

سیم کشی برق، سیم های گیتار و گیره های کاغذ تنها چند نمونه از سیم ها هستند.

حتی اینترنت نیز از کامپیوترهای زیادی تشکیل شده است که با سیم کابل سه فاز به هم متصل شده اند سیم ها آنقدر در زندگی ما حضور دارند که همیشه به آن فکر نمی کنیم.

سیم ها از چه چیزی ساخته شده اند؟
سیم ها از فلزات ساخته می شوند برخی از فلزات مورد استفاده عبارتند از فولاد، مس، آلومینیوم و نقره ما از این مواد به دلیل خواصی که دارند برای ساخت سیم استفاده می کنیم.

فلزات نقطه ذوب بالایی دارند و معمولاً در دمای اتاق جامد هستند آنها همچنین انعطاف پذیر هستند. این بدان معنی است که آنها می توانند به راحتی کشیده شوند.

سیم

در نهایت، فلزات رسانای خوبی برای گرما و الکتریسیته هستند این بدان معناست که الکتریسیته و گرما می تواند به راحتی از طریق آنها جریان یابد.

سیم ها چگونه ساخته می شوند؟

سیم کشی  فرآیندی است که اغلب برای ساخت سیم استفاده می شود کشیدن سیم ها شامل کاهش قطر میله های فلزی به قطر  مورد نظر . قطر کلمه دیگری برای عرض دایره یا استوانه است.

 گیج سیم اندازه  گیری قطر سیم است فرآیند کشیدن سیم می تواند اندازه های مختلفی از سیم را تولید کند. بیایید ببینیم چگونه کار می کند.

ابتدا یک تکه  فولاد به نام بیلت تا حدود 2000 درجه سانتیگراد گرم می شود این تغییر شکل آن را آسان تر می کند. شمش داغ از طریق یک سری پایه های نورد تغذیه می شود که فلز را به میله ای به قطر 1-4 سانتی متر تبدیل می کند سپس میله به شکل سیم پیچ در می آید.