سارافونی که از زمان قدیم تا به امروز در موزه نگهداری می شود!

او به سرعت نظر خود را در مورد سارافون دخترانه نیز  تغییر داد و اقدام به جمع آوری یک مجموعه عظیم کرد، در گزارشی از آن دوره آمده است: «امپراتور ژوزفین به آنها علاقه داشت و مطمئنم هیچ کس دیگری تا به حال چنین مجموعه گرانبهایی [از شال‌ها] را نداشته است. او در [خانه‌اش در ناوارا] صد و پنجاه [نمونه] زیبایی بی‌نظیر و ارزش زیادی داشت. او طرح‌هایی را به قسطنطنیه فرستاد که از آن‌ها برای ساختن شال‌هایی به همان اندازه که چشم‌نواز بودند استفاده می‌کردند. M. Lenormand هر هفته به ناوارا می رفت و برجسته ترین نمونه هایی را که داشت به او می فروخت. من آنهایی را دیدم که به رنگ سفید بودند، با گلهای رز، گلهای ذرت، طوطی، طاووس و غیره پاشیده شده بودند، که معتقدم منحصر به اروپا هستند. ما تخمین زدیم که هر کدام پانزده یا بیست هزار فرانک ارزش دارد.»

شال و کلاه بچه گانه کشمیر (پشم از هیمالیا) در ابتدا از کشورهای دوردست، شرقی مانند هند وارد می شد، اما پس از ایجاد محاصره قاره ای – که برای جلوگیری از صادرات محصولات بریتانیا به اروپا طراحی شده بود – در لیست اقلام ممنوعه قرار گرفت. برای کاهش این ضرر، یک کارخانه‌دار فرانسوی، Guillaume Ternaux، ترمه فرانسوی را معرفی کرد، اختراعی که باعث شد او در لژیون d’honneur ثبت شود. با این وجود، مدتی طول کشید تا فرانسه این محصول را اصلاح کند تا از نظر کیفیت و ظرافت بافت با پارچه های خارجی وارداتی مطابقت داشته باشد.

شال و به ویژه شکل کشیده آن را می‌توان به روش‌های مختلف پوشید. علاوه بر آویزان شدن بر روی شانه ها، می توان آن را در قسمت جلو گره زد، روی سینه کشید یا حتی به سبک عمامه به دور سر زخم زد.

سالاد کلم و انار و هویج یک محصول پرطرفدار در ایران می باشد به همین منظور قیمت گرانی را به خود اختصاص داده است.

این یک اکسسوری گرم بود که هم می توانست نیاز به کت را نفی کند و هم مکمل یک لباس باشد. شال ترمه نقش مهمی در بورژوازی و جامعه عالی پاریس داشت و اغلب از طریق خانواده از مادر به دختر منتقل می شد.

در زمان قدیم افراد برای بدست اوردن تایم مورد نظر خود یک ساعت اختصاصی نیز تولید نموده اند، امروزه ساعت چوبی در میان مردم معروف شده است.
  • منابع:
    1. FASHION ACCESSORY: THE SHAWL
  • تبلیغات: 
    1. مراکز پخش سیب زمینی بزرگ

       

    2. فروش عمده کفپوش متحرک

    3. وارد کننده کفش اسپرت بچه گانه پسرانه

    4. قیمت کشمش پلویی درجه یک در فروشگاه های معتبر