سفیدک پودری قادر است تا 50 درصد عملکرد حبوباتی مانند نخود کرمانشاه یا سویا را کاهش دهد

در حالی که ورود نخود آبگوشتی سبز به سیستم‌های کشاورزی می‌تواند خطرات تک‌کشت را کاهش دهد، چرخه زندگی پاتوژن‌ها را مختل کند و تنوع زیستی خاک را ارتقا دهد.

مزایای چنین تنوع محصولات اغلب سودهای مالی فوری و/یا آشکار را به همراه ندارد. علاوه بر این، محصولات نخود قرمز که به طور انبوه برای مدت طولانی مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

در حال حاضر از نظر کمیت و کیفیت ارقام موجود در سطح پایین تری نسبت به غلات قرار دارند و منابع ژنتیکی آنها تا حد زیادی اکتشاف نشده و بهره برداری نشده باقی مانده است.

اینها شامل مقاومت در برابر پاتوژن ها و آفات خود می شود، که در میان آنها یکی از بدنام ترین و خطرناک ترین آنها کپک پودری نامیده می شود، گروهی از قارچ های انگلی از راسته اریسیفال ها.

در شرایط مناسب، سفیدک پودری قادر است تا 50 درصد عملکرد حبوباتی مانند نخود کرمانشاه یا سویا را کاهش دهد. در این بررسی، روش‌های شیمیایی و بیولوژیکی کنترل سفیدک پودری را مورد بحث قرار می‌دهیم.

مقاومت طبیعی به سفیدک پودری را در نخود درجه یک مهم گیاهی، به‌ویژه در نخود باغی (Pisum sativum L.) به عنوان اصلی‌ترین و بهترین نمونه طبیعی بررسی می‌کنیم. مقاومت موروثی مغلوب مبتنی بر mlo1 و پیشرفت های اصلی را که در مطالعه و بکارگیری پایه های مولکولی-ژنتیکی این نوع برهمکنش میزبان-انگل انجام شده است، فهرست کنید.

  • منابع:
  1. War and Peas: Molecular Bases of Resistance to Powdery Mildew in Pea (Pisum sativum L.) and Other Legumes

  • تبلیغات:
  1. کفشی که جان صاحبش را گرفت
  2. ارزان ترین کیف کتی چرم طبیعی
  3. مردی توانست با چسب شیر شکار کند
  4. روش تجارت را با ما یاد بگیرید